All publications [310]

2014

Reports | Informes

Negredo, S., & Salaverría, R. (2014). Reuters Institute Digital News Report 2014: España. Pamplona. Servicio de Publicaciones de la Universidad de Navarra. DOI: 10.15581/019.004..

Book chapters | Capítulos de libros

Salaverría, R. (2014). Foreign Correspondents in Spain: Facing the Economic and Professional Crisis. In: G. Terzis (ed.) Mapping Foreign Correspondence in Europe (pp. 243-251). London: Routledge. (ISBN: 978-0415719001)

Salaverría, R. (2014). Multimedialidade: informar para cinco sentidos. In: J. Canavilhas (org.) Webjornalismo: 7 caraterísticas que marcam a diferença (pp. 25-52). Covilhã, Portugal: LabCom, Livros LabCom. (ISBN: 978-989-654-145-3)

Salaverría, R. (2014). Cinco maneras infalibles de sacar de quicio a tu lector. In: J. M. Pérez Tornero, & S. Tejedor (dirs.) Escribir para la red. Reflexiones sobre la nueva (y vieja) escritura informativa ‘online‘. Barcelona: Gabinete de Comunicación y Educación, Universidad Autónoma de Barcelona. (ISBN: 978-84-697-1285-6)

Negredo, S., Salaverría, R., & Azurmendi, A. (2014). Spain. In: N. Newman, & D. Levy (eds.) Reuters Institute Digital News Report 2014: Tracking the Future of News (pp. 32-33). London: Reuters Institute for the Study of Journalism.

Conference papers | Comunicaciones en congresos

Ebrahimi, M., & Salaverría, R. (2014). The Impact of Digital Technologies in Breaking the State Control over National Media Markets: Case Study of Iran. Paper presented at Media Management Academic Association (IMMAA) Annual Conference: ‘Managing Online Media: Into the Next Stage of Digital’. Pamplona, 24-25 October 2014.

Desideri, L., & Salaverría, R. (2014). The end of ‘finishability’: how the death of regular editions in traditional written journalism can affect journalists and readers. Paper presented at The International Symposium on Media Innovations 2014 (ISMI’14). University of Oslo, Oslo Innovation Center. Oslo (Norway ), 24-25 April 2014.

Ebrahimi, M., & Salaverría, R. (2014). The Role of Social Networks in Differentiating Muslim Women’s Virtual Identity vs. Real Life; The Case Study of Iranian Women Facebook Users. Paper presented at II International Conference Gender and Communication. Universidad de Sevilla. Sevilla, 1-3 April 2014.

Ebrahimi, M., & Salaverría, R. (2014). The Role of Social Networks in Breaking the Monopoly of State Media in Iran. Paper presented at 10th International Conference on Technology, Knowledge and Society. Universidad Complutense. Madrid, 6-7 February 2014.

Desideri, L., & Salaverría, R. (2014). El flujo continuo de noticias y sus efectos. Paper presented at XV Foro de Investigación en Comunicación «El nuevo diálogo social: organizaciones, públicos y ciudadanos». Pontevedra, 6-7 February 2014.

Desideri, L., & Salaverría, R. (2014). Who am I? A comparative analysis to personal, social and virtual identities. Paper presented at Diálogos. III Congreso Internacional para Jóvenes — La relación entre Filosofía y mundo contemporáneo. Pamplona, 31 January – 1 February 2014.

Other publications | Otras publicaciones

Salaverría, R. (2014). El periodismo en 2014: balance y tendencias. Cuadernos de Periodistas, diciembre: 9-22. [PDF, 204 kb]

Salaverría, R. (2014, noviembre). Diseñando el lenguaje para el ciberperiodismo. Pluma Caribe. Revista periodística de la Universidad Autónoma del Caribe, 2: 97-101. (ISSN: 2357-6371)

Salaverría, R. (2014). Navegar por la web. Apuntes de Familia, 26: 24-25. (ISSN: 1794-502X)

Salaverría, R. (2014). Un hito histórico. El Periódico de Catalunya, 15 noviembre. [Versión PDF en español, diario impreso] [Versió català]