All publications [310]

2016

Books | Libros

portada_mini

Salaverría, R. (ed.) (2016). Ciberperiodismo en Iberoamérica. Madrid: Fundación Telefónica y Editorial Ariel. (ISBN: 978-84-08-15452-5)

.
..
.

How to teach entrepreneurship to communication and creative industries students

Stenvall-Virtanen, S., Grönlund, M., Malinen, P., Foà, C., Crespo, M., Cardoso, G., Jones-Evans, D., Agusita, E., Sádaba, C., Arrese, Á., Salaverría, R., & Picard, R. (2016). How to Teach Entrepreneurship to Communication and Creatives Industries Students. Lisbon: ISCTE – Instituto Universitário de Lisboa. Centro de Investigação e Estudos de Sociologia. (ISBN: 978-972-8048-14-3)

.

Papers in scientific journals | Artículos en revistas científicas

Harlow, S., & Salaverría, R. (2016). Regenerating Journalism: Exploring the ‘Alternativeness’ and ‘Digital-ness’ of Online-Native Media in Latin America, Digital Journalism, 4(8): 1001-1019. DOI:10.1080/21670811.2015.1135752 (ISSN: 2167-0811 [print], 2167-082X [online])

Salaverría, R. (2016). Redefinir al comunicador, El Profesional de la Información, 25(2), marzo-abril: 163-167. (ISSN: 1386-6710; ISSN-e: 1699-2407) DOI:10.3145/epi.2016.mar.02

Book chapters | Capítulos de libros

Salaverría, R. (2016). Ciberperiodismo en Iberoamérica: marco general. In: Salaverría, R. (coord.) Ciberperiodismo en Iberoamérica (pp. XV-XXXIV). Madrid: Fundación Telefónica y Editorial Ariel. (ISBN: 978-84-08-15452-5)
.
Salaverría, R. (2016). España. In: Salaverría, R. (coord.) Ciberperiodismo en Iberoamérica (pp. 170-209). Madrid: Fundación Telefónica y Editorial Ariel. (ISBN: 978-84-08-15452-5)

Sádaba, C., & Salaverría, R. (2016). La innovación y los cibermedios: los labs. In: Sádaba, C., García Avilés, J. A., & Martínez-Costa, M. P. (coords.) Innovación y desarrollo de los cibermedios en España (pp. 41-47). Pamplona: EUNSA. (ISBN: 978-84-313-3125-2)

Salaverría, R. (2016). Los medios de comunicación que vienen. In: Sádaba, C., García Avilés, J. A., & Martínez-Costa, M. P. (coords.) Innovación y desarrollo de los cibermedios en España (pp. 255-263). Pamplona: EUNSA. (ISBN: 978-84-313-3125-2)

Sádaba, C., & Salaverría, R. (2016). Los ‘labs’ de medios en España: modelos y tendencias. In: Casero-Ripollés, A. (ed). Periodismo y democracia en el entorno digital (pp. 149-164). Salamanca: SEP. (ISBN: 978-84-606-6945-6)

Sádaba, C., & Salaverría, R. (2016). «Media Labs in Spain: Models and Trends». Research paper selected by the 12th World Media Economics and Management Conference (WMEMC). Host: Gabelli School of Business, Fordham University. New York (USA), 2-6 May 2015.

Salaverría, R. (2016). Dos décadas digitales. In Anuario 2017. Industria periodística: Tendencias e innovación (p. 56). Buenos Aires: Asociación de Entidades Periodísticas Argentinas (ADEPA).

Salaverría, R. (2016). Dualidad universal. In D. Bertocchi, Dos dados aos formatos: A construção de narrativas no jornalismo digital (pp. 227-229). Curitiba, Brasil: Editora Appris. (ISBN: 978-85-473-0293-1)

Conference papers | Comunicaciones en congresos

Harlow, S., Salaverría, R., Kilgo, D., & García Perdomo, V. (2016). «Visual Dissent: Examining Framing, Multimedia, and Social Media Recommendations in Protest Coverage of Ayotzinapa, Mexico». Research paper selected by the International Communication Division at the 2016 AEJMC Conference. Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC). Minneapolis (USA), 4-7 August 2016. [Paper distinguido con el 1º Premio en la Robert L. Stevenson Open Paper Competition de la International Communication Division (ICD) de la Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC), a la mejor investigación presentada en el congreso anual de 2016 de AEJMC.]

Kilgo, D., García Perdomo, V., Harlow, S., & Salaverría, R. (2016). “New Sensation? Exploring Sensationalism, Online Journalism and Social Media Audiences across the Americas”. Research paper selected by the International Communication Division at the 2016 AEJMC Conference. Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC). Minneapolis (USA), 4-7 August 2016.

Other publications | Otras publicaciones

Salaverría, R. (2016). Dos décadas digitales. La Gaceta de Tucumán (Argentina), 25 septiembre, (cuaderno La Gaceta Literaria) p. 4. [HTML]