Boletín MMLab, 257

Prensa


Free Dailies King Dethroned?, BusinessWeek (24/10/2007) (USA)

Las agencias de prensa deben adaptarse para tener futuro, AFP (27/10/2007) (ESP)

UK readers spend 70min reading the Sunday paper, The Editors Weblog (30/10/2007) (USA)

Smart thinking is the key to a stylish press, Independent.co.uk/Monocle (31/10/2007) (UK)

Bridgestone reveals e-paper innovations, Printweek.co.uk (23/10/2007) (USA)

M. Colombani va quitter Le Monde avec près d’1 million d’euros d’indemnités, Yahoo!/AFP (26/10/2007) (FRA)

‘Sexta’ marca a diferença?, Jornalismo e Comunicaçao (27/10/2007) (POR)

O efeito dos jornais gratuitos, Jornalismo e Comunicaçao (30/10/2007) (POR)

Jornais da Madeira sem edições de papel devido a avaria na gráfica, Publico.pt (30/10/2007) (POR)

Radio


Britons are becoming DAB hands, MediaGuardian.co.uk (29/10/2007) (UK)

Televisión


Freeview: Former BBC boss Greg Dyke charts its rise and rise, Independent.co.uk (29/10/2007) (UK)

New channels galore as BBC aims to rule the world – with help from Doctor Who and the Teletubbies, MediaGuardian.co.uk (31/10/2007) (UK)

TV Networks Prepare to Turn to Reality Shows if Writers Go on Strike, Yahoo!/AP (31/10/2007) (USA)

France 2 retenue pour le numérique terrestre en HD, LesEchos.fr (26/10/2007) (FRA)

Internet


10 years of the BBC News website, BBCNews.com (29/10/2007) (UK)

El prestigio de la BBC se tambalea, elmundo.es/Reuters (29/10/2007) (ESP)

Primer manual en español sobre diseño periodístico en internet, e-periodistas (31/10/2007) (ESP)

Cómo se hace Clarín.com, eCuaderno.com (30/10/2007) (ESP)

Industria calcula que el 96% de los españoles puede acceder a conexión de banda ancha, Lavanguardia.es (26/10/2007) (ESP)

La facturación publicitaria en Internet crece un 74,5% en el primer semestre de 2007, Visión/Grupo Joly (27/10/2007) (ESP)

Greenslade leaves NUJ because of new media debate, Journalism.co.uk (25/10/2007) (UK)

New German regional newspaper site is well worth watching, PressGazette.co.uk (28/10/2007) (UK)

Rue89.com: pro-am success story shows path to newspapers, The Editors Weblog (25/10/2007) (UK)

Google Scares The Search Crowd, elmundo.es/Reuters (24/10/2007) (USA)

ASME Begins Updating Editorial Guidelines, Mediaweek.com (30/10/2007) (USA)

What Does a ‘Data Delivery Editor’ Do?, Poynter.org (29/10/2007) (USA)

Online is home to the short, cheap and sponsored show, LATimes.com (28/10/2007) (USA)

Campaign Coverage That Is Raw and Fresh, NYTimes.com (29/10/2007) (USA)

Mainstream Blogs Open Floodgates for Political Coverage, WashingtonPost.com (26/10/2007) (USA)

Empresas de comunicación


Guardian/Observer ‘To Merge Sections’ For Web Integration; Editor Alton Quits, PaidContent.co.uk (25/10/2007) (UK)

PSOE y PP desbloquean la elaboración del Mandato Marco de RTVE, CincoDías.com (31/10/2007) (ESP)

La pérdida de audiencia recorta un 38% el beneficio de Antena 3 hasta septiembre, CincoDías.com/EP (30/10/2007) (ESP)

Manuel Conthe, nuevo presidente del Consejo Asesor de Expansión y de AE, Expansión.com (29/10/2007) (ESP)

BBK cede K-2000 a Mediapro para pagarle el 5% de La Sexta, CincoDías.com (26/10/2007) (ESP)

El Constitucional reafirma la legalidad de La Sexta, Expansión.com (29/10/2007) (ESP)

Google challenges ITV1’s ad revenues, MediaGuardian.co.uk (30/10/2007) (UK)

[ Suscribir al Boletín MMLab ]

Profesor de periodismo e investigador sobre medios digitales en la Universidad de Navarra. Twitter: @rsalaverria

Posted in general

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.

*